" />

Praktijkondersteuner GGZ

Praktijkondersteuner voor geestelijke gezondheidszorg

Daphne Vlake versterkt ons team als praktijkondersteuner geestelijke gezondheidszorg, afgekort POH-GGZ. Ze is opgeleid voor het begeleiden van mensen met psychische klachten. Hiervoor werkt ze nauw samen met de huisartsen en psychologe Julia Hachmann

Waarvoor kunt u bij de POH-GGZ terecht?

Daphne kan u als POH-GGZ begeleiden bij bijvoorbeeld:

  • Somberheidsklachten
  • Angstklachten
  • Relatieproblemen
  • Seksuele problematiek
  • Slaapproblemen
  • Stress
  • Levensfaseproblematiek
  • Eenzaamheidsklachten
  • Omgang met of acceptatie van een chronische ziekte

Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Als u niet zeker weet of u met uw klachten bij Daphne terecht kunt, kunt u dit navragen bij de huisarts.

Hoe ziet de behandeling eruit?

De behandeling wordt bepaald aan de hand van een intakegesprek, en is voor iedereen verschillend. Naar aanleiding van het intakegesprek bekijkt Daphne of zij u kan helpen, of dat u wellicht beter kan worden doorverwezen naar een andere hulpverlener.

Daphne zelf kan u ondersteunen door bijvoorbeeld inzichten te bieden in uw situatie, en handvatten te geven om met bepaalde problemen of klachten om te gaan. Het aantal gesprekken zal afhangen van de problematiek, er is geen maximum aantal aan verbonden.

Hoe maakt u een afspraak?

Voordat u een afspraak kunt maken bij de POH-GGZ, dient u eerst een afspraak te maken bij de huisarts. De huisarts kan u vervolgens doorverwijzen.

Kosten

Er zijn geen kosten voor u verbonden aan de gesprekken met de POH-GGZ. Deze gesprekken vallen onder de basisverzekering. Uw eigen risico wordt dus niet aangesproken. Het is vergelijkbaar met wanneer u naar de huisarts gaat.

Annuleren van een gesprek

Voor een gesprek bij de POH-GGZ plannen wij minstens een half uur in. We verzoeken u uitsluitend af te zeggen als dit echt niet anders kan. Indien u verhinderd bent, is het belangrijk dat u minimaal drie dagen van tevoren afzegt. De tijd die voor u gereserveerd was, kan dan nog beschikbaar worden gemaakt voor iemand anders.

Een afspraak kan op de volgende manieren worden afgezegd:

  • Aan de balie tijdens openingstijden, 08.00 – 17.00 uur
  • Telefonisch tijdens openingstijden, 08.00 – 17.00 uur
  • Via e-mail: info@hapstatenkwartier.nl

Wanneer u niet verschijnt zonder reden van opgaaf kunnen hier kosten voor in rekening worden gebracht. Voor meer informatie zie Niet verschijnen zonder bericht.